Gå til hovedinnhold

Det var aldri tvil, de hadde aldri en sjanse...det var vårt!


Jeg snakker selvfølgelig om cupfinalen 2008 mellom Stabæk og Vålerenga...

Jeg hadde behov for å sove ut etter cupfinalefesten på Youngstorget dagen i forveien med påfølgende videoreprise av cupfinalen fra 1997. Tommy og søsteren hans var vel ca. like slitne. Vi klarte derfor ikke å bli med på å gå i tog, men ankom istedenfor Ullevaal halvannen time før kamp med t-banen.


Da vi gikk inn fikk vi utdelt kampprogrammet som var tjukt (det viste seg fort at den ene halvdelen var totalt uinteressant)
Plassene våre var gode, litt til høyre for målet lengst oppe på Bend-it tribunen. Presentasjonen av spillerne med små barn som løp ut på banen for hver spiller som ble ropt opp var annerledes og morsom. Jeg noterte meg at Kjetil Wæhler var klar til kamp til tross for skadespekulasjoner. Jeg la også merke til at det ikke var funnet plass til Bengt Sæternes i startoppstillingen. Moa og Daniel startet sammen på topp.

Jeg må ærlig innrømme at jeg var ganske nervøs og usikker før kampen startet.
Heldigvis viste gutta innsats og nervene roet seg betraktelig ganske fort. Vi hadde kontroll på Stabæk de slapp ikke gjennom. Våre gutter ville mest... Da 0-1 satt bak Jon Knutsen ble det elleville jubelscener. Derfra og ut var det ingen tvil for meg. Stabæk hadde aldri en sjanse...det var vårt (og du tar ikke noe som er vårt!) 0-2 målet kom ikke lenge etter pause og jeg fikk det faktisk ikke med meg. Plutselig var det jubel og folk hoppet opp og ned. Det tok ikke lang tid før jeg deltok i feiringen. 0-3 og jubelen vil ingen ende ta. Stabæk kommer tilbake og setter inn utligning til 1-3. Tanken om at vi skal legge oss og la det glippe sveiper såvidt gjennom hjernen, men gutta viser styrke og vi har ikke fått tenkt tanken før 1-4 sitter i Stabæk-målet. Tribunen eksploderer, vi har skjønt at det kommer til å gå veien. "Så jævla enkelt, for det var så jævla enkelt", runger fra tribunen. Kampen blåses av og vi får flere jubelscener. Spillerne er så glade og de hyller publikum, trenere, støtteapparat, miniklanen og hverandre. Vålerenga er norgesmestere 2008!

Vi må en tur hjemom for å skifte deretter er det sirkusteltet på Youngstorget som gjelder. Det er kø for å komme inn og det regner. Inne vises kampen i reprise på storskjerm, det er herlige bilder å se. Tommy Steine kommer inn på scenen, vi synger og feirer. Blodsbrødre holder konsert. Vi får coverlåter fra Jokke, Dum Dum Boys, CC Cowboys og rocka versjoner av gamle Knutsen og Ludvigsen slagere. Anja og jeg hopper opp og ned, skriker og gauler. Etter noe som fortoner seg som en evighet ankommer endelig spillerne. De blir presentert en og en og kommer inn på scenen for å motta sin fortjente hyllest. Vi får noen intervjuer og Moa får en drøss med priser. Kristofer Hæstad uttaler "at dette er det største han har vært med på" og skaffer seg mer plass i Vålerengasupporternes hjerter.
Da spillerne forlater scenen, går vi fra Youngstorget. Det å stå på brostein og betong er ikke godt for vonde bein. Vi bestemmer oss for å gå innom McDonalds, siden det ligger rett borte i gata. Jeg bestiller en Chicken Premium som jeg ser på veldig lenge, spiser to biter av, ser på litt lenger og ender opp med å kaste. Pommes frites smaker jeg ikke på en gang. Fantaen derimot forsvinner overraskende fort. Vi tar banen hjem, Vålerenga er norgesmestere, det har vært en bra helg... =)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere