Gå til hovedinnhold

Dagen i dag



Jeg våknet i dag morges og følte meg ganske nedstemt. Hadde null lyst til å stå opp og så ikke noen lyspunkter, som om jeg ikke hadde noe å glede meg til.
Kom meg på jobb til kl. 09 og var fornøyd med det.
I lunsjen var det forhåndsspådde regnet blitt til strålende sol og vi kunne spise ute. Humøret steg =)

Har hatt en såkalt hasteoppgave som har ligget i lengre tid fordi jeg ikke har hatt tid til å gjøre noe med den og at jeg har trengt hjelp fra andre til å løse den. I dag etter lunsj fikk jeg med meg Ida og vi fikk gjort det vi skulle på null tid. Humøret steg ytterligere =)

Etter lunsj kom Hilde innom med sin firbente venn Casper. En aldeles nydelig valp på knapt 9 uker. Kontoret ble fylt av jenter sittende på gulvet som sa: Åååååååååh så søt og ååååhhh så nydelig. Alle ville klappe og kose med hunden. Pelsen var så god og så myk og minnet om sånn dusk jeg lagde på skolen da jeg var liten (eller i alle fall mindre). Gikk nok tapt rundt en halvtimes arbeid under dette besøket, men vi satt i alle fall ikke i tre timer :p
Humøret steg ytterligere =)

Etter jobb skulle jeg møte Therese i byen. Jeg tok bussen sammen med Alexandra fra jobben og det var hyggelig. I byen var jeg med Therese innom to butikker så hun fikk kjøpt en fotoveske og sjekket noe på Expert om TV. Vi hadde avtalt at vi skulle møte to gutter: David og Tony , for å se om vi kunne innta noe mat sammen.
Gutta var på Aker Brygge, Therese og jeg helt i andre enden av Karl Johan.
Vi ble enige om å møtes på Aker Brygge og Therese og jeg la i vei.
I et kryss i stortingsgaten blir Therese stoppet av en fyr som kjenner henne igjen fra butikken der hun jobber (Kiwi St. Olavs plass) Vi ble stående en stund og prate med han og det endte med at jeg motvillig ga han telefonnummeret mitt. Gutta ringte for å etterlyse oss og greier. Tilslutt klarte vi å rive oss løs fra denne fyren.

Da vi kom til Aker Brygge var tusendollars-spørsmålet: Hvor skal vi spise?
Vi fant ut at Peppes kunne være et bra alternativ med mulighet for å sitte ute.
Det skulle vise seg at Peppes virket mørk og lite trivelig og jakten på et sted å få oss et måltid forsvant. Vi gikk litt rundt. Etterhvert ble vi lei og endte på Peppes på Stortinget.
Nytt tusendollar-spørsmål: Hva skal vi spise?
Etter mye fram og tilbake klarte vi å enes om å dele to medium pizzaer og 3 av oss ville ha hvitløksbrød. Alle ville ha stor pepsi.
Pepsien kom uten isbiter og vi spurte om vi kunne få isbiter. Isbitmaskinen var ødelagt, så det funket dårlig. Istedenfor 2 medium pizzaer ble vi servert to store piazzaer. Kjøkkenet hadde gått tom for medium bunner så vi fikk store pizzaer til medium pris :)
Utrolig nok klarte vi å kjøre kål på nesten alt sammen!
Bildet over viser det som var igjen av nummer 15" Thai Chicken".
Therese tok bilder som jeg skal legge ut så fort jeg får kloa i dem...
Humøret steg flere hakk mens vi var på Peppes og jeg fikk latterkrampe og lå og ristet over bordet flere ganger.

Vel ferdig på Peppes, regningen gjort opp og alle mette.
Therese dro hjem for hun skulle tidlig på jobb i morgen.
Vi resterende tre endte på Deville's i Kirkegt, hvor vi så nesten en hel omgang av Frankrike-Italia.

Klokka var nesten tolv før jeg kom inn døra hjemme.
Skal sove snart nå, må bare publisere dagens obligatoriske innlegg.
Skulle gjerne hatt bildene fra Therese nå, men hun sover nok...og det burde sikkert jeg også... Natta!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere