Gå til hovedinnhold

My birthday wish on facebook


Jeg fyller 27 år neste uke enten jeg vil eller ikke. Har delte meninger om dette å fylle år og bli gammel kjenner jeg. Uansett det får jeg eventuelt gå nærmere inn på i en annen post...

Jeg er, som en stor del av den norske befolkning, registrert på facebook. I dag fikk jeg mail fra causes om at det snart er bursdagen min. Causes er en applikasjon i facebook som lar deg støtte forskjellige veldedige organisasjoner og viktige saker. I mailen skrives det at jeg kan be folk donere penger til en utvalgt cause som bursdagsgave til meg. Jeg er litt fan av veldedige gaver og tenkte derfor at jeg skulle prøve ut dette.
Så inn på facebook bar det via linken i mailen med det klingende navnet "Get Started"
Her valgte jeg Amnesty som cause fordi de gjør utrolig viktig arbeid for menneskerettigheter. Beløpet kunne jeg ikke velge, det måtte være like mange år som jeg blir, altså 27 dollar.
I tillegg måtte jeg velge et mål (hvor mange venner jeg satset på at ville donere til meg) og her valgte jeg 5 stykker, altså 135 dollar. Jeg har rundt 300 venner på facebook, men ikke mange av dem er blant mine nærmeste venner. 5 stykker burde være oppnåelig dersom noen ønsker å støtte min cause.

Etter dette måtte jeg sende invitasjoner til vennene mine og her begynte det å gå litt surr for meg. Tror derfor at vennene mine kommer til å bli plaget med veldig mange notifications eller messages fra meg angående dette. Til alle dere: Jeg beklager!

Nå er mitt birthday wish registrert og jeg tror det allerede er gått ut message til 60 av mine venner (jeg kunne bare sende til 60 hver dag). I morgen sender jeg ut til 60 nye.
Jeg registrerte meg på birthday wish fordi jeg er nysgjerrig av natur og ville vite hva dette var for noe. Nå i etterkant har jeg litt bekymringer når det gjelder å plage facebookvennene mine i tillegg til å tigge penger på vegne av en veldedig organisasjon. Er det riktig å gjøre dette? Burde ikke folk som vil gi meg gave gjøre dette på eget initiativ? På den andre siden har jeg nå fått fortalt folk som vil gi meg en gave hva jeg faktisk ønsker meg.
En ting må jeg få lov til å bemerke og det er at jeg skulle gjerne hatt muligheten til å endre summen til f.eks 5 dollar eller la folk få velge summen selv. 27 dollar er en del penger og jeg synes ikke man bør kreve og få en viss sum i gave. Den som gir gaven bør få velge selv.

Jaja, jeg får håpe at ikke noen blir sur på meg og se på dette som et eksperiment.
Kanskje går det an å håpe på at det bringer inn noen kroner til Amnesty også... :o)

Kommentarer

Hører jeg bursdagsparty?? Jeg har en svart kjole som vil være med.
Ida Bebida sa…
slå til med et realt party nå, nina. en blir bare 27 én gang i livet! ;)

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere