Gå til hovedinnhold

Mr Tang



Etter jobb i går møtte jeg Therese i byen og vi tok trikken til Grünerløkka for å spise på Mr Tang. Mr Tang er en av tre restauranter i Oslo som serverer koreansk mat (de to andre er Nam Kang og Korearestauranten. Sistnevnte holder forøvrig sommerstengt i hele juli måned!!!)


Som alltid når Therese og jeg møtes så begynte det å regne. Himmelen åpnet seg i det vi gikk av trikken, heldigvis ligger ikke Mr Tang mange hundre meterne unna Olaf Ryes Plass...
Denne dagen var det rolig på grunn av ferien og vi ble servert av Mr Tang selv.
Han var veldig hyggelig og småpratet + at vi fikk rekechips uten å betale ekstra for det :)
Jeg hadde lyst på bulgogi og det passet derfor veldig bra at Therese også hadde lyst på det. For å bestille denne retten av svinekjøtt eller biffkjøtt som stekes på bordet må man nemlig være minst 2 personer.

Da maten kom på bordet var den veldig bra. Mr Tang stekte kjøttet for oss og sa fra når det var klart. Vi fikk koreansk tilbehør: Kimchi, reddiker, agurk, bønnespirer, grønn chili, hvitløk, saus til å dyppe kjøttet i og selvfølgelig ris. Jeg synes den sausen man får til å dyppe kjøttet i på Mr Tang er spesielt god. Tror det er en slags miso saus laget av miso-bønner. Den er akkurat passe krydret og er akkurat passe tykk for min smak.
Som en ekstra service denne dagen fikk vi påfyll av ris, misosaus og kjøtt. Tror aldri tidligere jeg har vært borti at man får ekstra påfyll av kjøtt uten å betale noe for det =)
Jeg tror ikke jeg overdriver hvis jeg sier at vi satte til livs MYE mat. Plutselig sa det bare stopp for meg. Jeg klarte ikke å få ned en bit mer. Therese klarte å få plass til en dessert, jeg orket ikke prøve en gang. Bildene er forøvrig tatt etter at vi har spist oss gode og mette. Therese ville ikke bli tatt bilde av og ikke jeg heller, så derfor er det kun mat eller rester av mat på bildene. Jeg glemte kameraet hjemme så iPhone gjorde jobben sin.

Etter å ha spist bestemte vi oss for å dra til Majorstua og hjem til den leiligheten som Therese for tiden bor i (hos kusina si, hun passer katten hennes). Vi hadde egentlig tenkt å ta trikken, men været var vamt og det var en stund til den skulle gå. Et skritt ble til mange skritt og snart hadde vi spasert fra Grünerløkka til Majorstua. Fordi vi var så sultne la vi merke til all reklame som hadde med mat å gjøre og all matlukt. For meg var begge deler skikkelig kvalmende.

Jeg ble hos Therese til rundt halv tolv. Vi begynte å se på "Bring It On: All Or Nothing"
En fullstendig hjernedød film med søsteren til Beyonce og Hayden Panettiere i to av de ledende rollene. Dette er visstnok den tredje oppfølgeren til Bring It On fra 2000.
Som film(kunst) scorer nok ikke Bring It On: All Or Nothing høyt hos verken kritikerne eller hos meg. Som hjernedød underholdningsfilm er den verdt masse. Jeg skammer meg ikke over å si at jeg liker å se tanketomme filmer en gang i blant :p

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere