Gå til hovedinnhold

Er syklister dumme??!!




Hvis man var på planeten jorden i fjor sommer skulle det mye til å ikke få med seg dopingskandalene som omga Tour de France. En haug syklister ble tatt og mange håpet at man nå hadde fått rensket skikkelig opp.

Jeg tenkte før årets start at syklistene skulle være bra dumme for å prøve å dope seg i år. Alle utøverne avga blodprøve før starten av årets ritt. I tillegg er de nye testene blitt bedre. For ikke å snakke om at fjoråret var et eksempel som ikke burde friste til etterfølgelse. Jeg ville trodd at syklistene tenkte noe sånt som "Det er ingen vits å jukse nå, for man blir tatt... Det er bare dumt..."

Vi skriver i dag 17. juli og Tour de France 2008s 12. etappe er godt i gang.
Vi nordmenn har kunnet glede oss over to etappeseire, en til Thor Hushovd og en til Kurt Asle Arvesen. Spesielt gledelig var for meg seieren til hjelperytter og lagrytter Arvesen som virkelig gjør "slavejobber" for sammenlagtrytterne til CSC Saxo Bank =) Jeg tror ikke jeg står alene om å unne Arvesen denne prestasjonen.

Gleden blir dessverre kortvarig fordi den raskt overskygges av årets tredje dopingavsløring.
Stortalentet Riccardo Ricco fra Saunier Duval blir tatt for bruk av det ulovlige stoffet EPO. Ricco ledet, før han ble avslørt som juksemaker, kampen om klatretrøya. I tillegg kunne han skilte med 2 etappeseire, på den 6. og den 9. etappen.
Tidligere i årets TDF har Manuel Beltran (Liquigas) og Moises Duenas Nevado (Barloworld) testet positivt, også de på EPO.
Sauiner Duval trakk laget da de mistet sin kaptein. Liquigas og Barloworld valgte å la sine ryttere fortsette.

Jeg er nå redd for at det kan dukke opp flere positive tester i år.
Det er viktig at juksemakerne tas. Samtidig burde det ikke vært noen dopede igjen i denne sporten nå. Noe må gjøres!!!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere