Gå til hovedinnhold

Ny julekjole og den er rød :)



Da Gina Tricot slapp sin Exclusive kolleksjon fikk jeg lov av min kjære å kjøpe en kjole. Vi har nemlig helt felles økonomi og jeg får derfor ikke kjøpe alt jeg har lyst på. Kjolen, som ikke var den jeg egentlig hadde planlagt å kjøpe, er avbildet over. Jeg må få lov å si at jeg synes den ble kul på, men at jeg ikke likte den så godt på bilder.

Etter som det begynte å nærme seg jul fant jeg ut at det var en rød kjole jeg hadde aller mest lyst til å ha på meg på julaften. Tommy hadde spurt meg om jeg var helt sikker på at det var den kjolen jeg ville ha og at jeg ikke kom til å få kjøpe noen ny kjole til jul da jeg handlet på Gina. Vi var ute på shopping før jul og jeg tittet etter rød kjole uten å finne drømmekjolen.
.
En dag jeg hadde senvakt på jobb var det rolig de siste timene før stengetid. Torunns drømmekjoler hadde noen auksjoner gående på facebook og det var litt for enkelt å legge inn bud. Man trengte kun å kommentere under bildet av den kjolen man ville ha. Minstebudet var 1000 og hver budøkning skulle være 100 kroner høyere. Jeg la inn minstebudet og regnet med at noen kom til å by over meg. Det var ikke bilde av kjolen i den fargen jeg bød på, men det stod at den var dyp rød såkalt wine. Samme kveld skulle auksjonen avsluttes og jeg snek meg inn på nettet for å sjekke om jeg hadde vunnet. Jeg hadde ikke det siste budet, men siden hun som bød etter meg ikke hadde økt med 100 i forhold til mitt bud ble jeg vinner. Kalenderen viste 15. desember og nå var det bare å krysse fingrene for at jeg skulle motta kjolen før jul. Men først var det en viktig ting som gjensto...å tilstå for gutten min.

Noen ganger er det enklere å få tilgivelse enn tillatelse og dette viste seg å være en av disse gangene. Litt skjenn vanket det, men jeg slapp å legge meg den kvelden oppløst i tårer for å si det sånn. Jeg gikk inn på nettet og betalte for kjolen. Hun som hadde solgt den sa jeg burde ha den til jul så lenge den gikk med posten dagen etter. Flere har sikkert sett postens garanti om at posten kommer frem til jul så lenge den er postlagt senest den 16. desember.
20. desember fikk jeg hentelapp på posten. Jeg tror jeg var like glad som en unge på julaften. Kjolen ble hentet og den viste seg å passe perfekt. Fargen var nydelig og kjolen elegant. Julekjolen var i boks :)

Da julaften kom skiftet jeg spent til julekjolen og passet på å få tatt et bilde av meg i kjolen. Bildet er tatt av min lillesøster Anniken. Jeg beklager den noe uryddige bakgrunnen, men jul og julepynt hører med til julen. Jeg fikk flere komplimenter fra familien og det ble foreslått at jeg burde gjøre dette til min faste julekjole. Som sagt så gjort... Neste år og årene fremover vil denne kjolen være fast antrekk hver julaften. Jeg lar det bli en tradisjon og håper at det kan gi meg litt ekstra julestemning.
Noen vil nok kanskje spørre: Hva med den svarte kjolen?
Den ble brukt på julaften på dagen da det var bursdagsfeiring for mine to søsken Anniken og Jan Fredrik som er født på nettopp julaften. På denne måten fikk jeg brukt begge kjolene samtidig som jeg skilte mellom feiring av jul og feiring av bursdag.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Hugh Jackman om Oscar

"I slept for about an hour and I'd have liked a little bit of sushi to come down. There'll be a lot of drunken parties back home and people betting and that's usually what I'm at, so getting up there in a suit and talking for a little bit is kind of bizarre." Dette sitatet er hentet fra IMDb og skal visstnok ha blitt uttalt av Jackman etter Oscarutdelingen i 2002 da han var en av mange prisutdelere. Jeg synes dette sitatet er festlig i disse dager sett i lys av at godeste Jackman skal lede Oscarutdelingen fra Kodak Theathre 22. februar. På samme siden finnes det forresten også flere fakta og sitater om og fra Hugh Jackman. Visste du f.eks at han slett ikke skulle ha spilt Wolverine... Uansett, Oscarutdelingen nærmer seg og alle hjerter gleder seg <3