Gå til hovedinnhold

Ventetida er over... TV-Høsten er her


Sommer er lavsesong for TV. Alle vet det. Vi vil heller være ute å grille/bade/sole oss osv. enn å sitte inne klistret til TV-skjermen. Når man bor i Norge består sommeren av to uker med sol og varme.
Så hva gjør en TV-slave som meg på en tid som denne?
For det første har jeg sett mye film. I tillegg har jeg fulgt So You Think You Can Dance på norsk TVNORGE (det vil si helt til Jason røk ut på bekostning av Evan, da var jeg nødt til å finne ut hvem som vant. Det endte med mange timer SYTCD etter hverandre og det ble en lang natt)
Denne sommeren har jeg også tatt fram en DVD boks med serien Alias og det har så absolutt vært et gledelig gjensyn. Denne serien gjorde Jennifer Garner tidlig i sin karriere og jeg sammenligner det med Jessica Albas rolle i Dark Angel.

Uansett, sommeren går ubønnhørlig mot slutten...og det betyr at mine favoritt TV-serier kommer tilbake i tillegg til at jeg får muligheten til å stifte bekjentskap med et par nye :)

Tidligere favoritter som jeg har store forventninger til:

The Big Bang Theory 21. september
Fringe 17. september
Smallville 25. september
So You Think You Can Dance startet 9. september

Tidligere favoritter som jeg er usikker på, men håper leverer:

One Tree Hill startet 14. september
Nip/Tuck 14. oktober
Heroes 21. september
Friday Night Lights 28. oktober

Nye serier jeg har planer om å følge:

Flash Forward 24. september
Denne serien er basert på Robert J. Sawyers Sci-fi roman med samme navn. Noe som egentlig sier meg svært lite.
Mer interessant er det at serien er skapt av folkene bak Batman Begin, The Dark Knight, X-Men Origins: Wolverine og The Green Lantern.
Navn som Joseph Fiennes, Gabrielle Union (som jeg hadde håpet å få se i Body Politic, som dessverre ikke ble plukket opp), Dominic Monaghan og John Cho er å finne på rollelisten.
Hva er så handlingen? Karakterene i serien opplever en to minutter og sytten sekunder lang blackout hvor de får se glimt fra fremtiden, nærmere bestemt 29 april 2010. Deretter våkner de til et kaos uten like. Serien tar for seg hvordan personene blir påvirket av og reagerer på fremtidsvisjonene.
Promoen finner du her
TV.com er min bibel når det gjelder TV-serier og de har en side om serien her

Glee startet 9. september (piloten ble sendt 19. mai)
Ryan Murphy som står bak Nip/Tuck er skaperen av Glee
Glee er noe så sjeldent som en musical komedie. Tenk High School Musical i litt mindre sukkersøt innpakning.
La det være sagt med en gang, Glee enten elsker eller hater du.
Hva er så handlingen? Will er lærer på en skole og lederen for Glee Club. Glee Club er stedet hvor skolens tapere kommer sammen for å synge. I tillegg til sangnummerne får vi doser med drama, kjærlighet og komiske øyeblikk. Stereotypene står i kø: Vi møter cheerleaderne med det klingende navnet "Cheerios", fotballjocks, en lærer som er ekstremt redd for bakterier, Wills kone, jenta som tror hun er en stor stjerne og rektor. Ensemblet er godt og skal bli spennende å følge videre.
Promoen finner du her
TV.com sin side om serien her


Kommentarer

Wenche sa…
Har Fringe begynt igjen uten at jeg har fått det med meg, krise!!

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere