Gå til hovedinnhold

DnB NOR Open høst 2009




Alle bildene er tatt av Gunnar Øverberg.
Øverst: Deltagerfeltet
I midten: Min "photosession"
Nederst: Finalebordene med vinnerne i midten


To ganger per år avholder bedriftidrettslaget i DnB NOR en stor freeroll for pokerspillere. 12. september var det klar for høstturneringen. Tommy, søster'n og jeg møtte opp ti over elleve. Da var det fortsatt 50 minutter til turneringen skulle starte. Det hadde kommet noen folk og flere hadde visstnok vært innom, registrert seg og gått igjen.
Alle deltagerne i turneringen får utdelt papirbånd hvor det står skrevet hvilket bord og hvilket sete de har blitt tildelt. Alle disse båndene lå en i bøtte. Etter en stund ble jeg ansvarlig for å dele ut bånd etter at Gunnar hadde registrert dem inn på PC'en.
- Bord og sete vær så god! Ble en nærmest innøvd replikk og jeg prøvde å finne fram mitt beste vertinnesmil. Jeg fikk også tid til å si hei til et par kjente i døra. Hyggelige komplimenter for kjolen min fikk jeg også.
313 deltagere hadde registrert seg på donkr, vi fikk 178 spillere til start.

Jeg havnet på bord med et par kjente fjes. Spillet for min del gikk trått og i starten var jeg mest opptatt av om det skulle komme noe mat snart. Da eskene med baguetter fra Baker Hansen var på vei inn nærmest spratt jeg opp fra stolen og var den første til å sikre meg litt næring. Etter rundt tre timer var det over for min del. Jeg har QJ og treffer topp-paret i floppen med en J. Jeg byr ut og motspilleren syner. Turn og river er lave kort. Motstanderen setter meg all in. Jeg klarer ikke sette han på en hånd, tenker lenge og syner. Når han viser opp AA er det slutt. Elendig spilt av meg. Jeg skulle ha stoppet opp etter floppen og tenkt på muligheten for overpar. Ergelig!

DnB NOR Open er babyen til Gunnar. Han står bak arrangementet på alle måter: Forbereder lokalet, bordene, sjetongene, kortene, registrerer spillere ved ankomst, bestiller mat, kjøper inn øl og snacks, fungerer som floor og leker fotograf. En stund etter at jeg har røket ut får jeg tak i Gunnar og spør om ikke han kan ta et bilde av meg. Jeg har for anledningen på meg en kjole med kortmotiv som ble kjøpt i London i sommer og vil gjerne ha et fotografi av meg selv med kjolen på. Han lurer litt på hvor jeg skal stå. Det er da jeg får den geniale ideen om at jeg kan stå/ligge oppå finalebordet som står klart. Gunnar fyrer av en serie og jeg forsøker å posere, men holder halve tiden på å le meg ihjel når jeg tenker på hvor absurd det er at jeg har min egen lille photo session oppå pokerbordet i det selve turneringen ikke en gang nærmer seg halvspilt. Uansett, synes jeg at noen av bildene ble ganske så fine :)

Etterhvert som tiden går er det flere og flere spillere som sitter igjen uten chips å spille for. Jeg får kontakt med noen kjente fjes og vi starter et skikkelig rørelag. Vi sitter der en stund og det blir spilt, drukket, fleipet, mobbet og pratet skit. Akkurat sånn det skal være.
Da hovedfeltet har kommet ned til 18 spillere skal de fordeles på to bord. Fra nå av og ut skal de bli velsignet med dealere. Gunnar spør om ikke jeg kan deale på det ene bordet. Jeg svarer at jeg kan gjøre det hvis ingen andre vil. Jeg synes i utgangspunktet det er gøy å deale, men jeg kan det ikke, jeg kan ikke en gang stokke kortene på riktig vis. I tillegg trivdes jeg godt rundt bordet sammen med venner og bekjente. Det viser seg at Gunnar ikke finner noen frivillige og jeg må til pers sammen med min kjære, Tommy, som har fått ansvaret for det andre bordet.

De 18 beste spillerne (rangert etter endelig plassering) er:

1,Brøvig,Sondre
2,Rinaldi,Mario
3,Kvinlaug,Per
4,Nilsen,Trond
5,Olkvam,Jørn
6,Fagerheim,Tommy
7,Skiphamn,Jørn
8,Hermansen,Espen
9,Edlund,Christian
10,Willumsen,Stig
11,Enge,Marius
12,Larsen,Bjørnar
13,Sriswaran,Senthuran
14,Brekke,Øivind
15,krebs,mikkel
16,Woods,Rolf
17,Eisentrager,Simen
18,Hansen,Per Christian

Jeg er nervøs da jeg setter meg ved bordet. 9 spillere og jeg skal holde styr på anter, blinds og kort. Det går greit, ingen klager. Da de 18 spillerne er redusert til 9 er det klart for finalebord. Jeg sier til Gunnar at jeg ikke vil deale på finalebordet. Tommy ender med å deale på finalebordet. Klokka tikker og går, spillerne blir færre og færre. Tilslutt er det kun to spillere igjen og vi er heads-up. Mario viser godt og aggresivt spill og tar ledelsen. Tommy må på do og jeg overtar som dealer. Jeg vet ikke om det at vi byttet dealer var avgjørende, men det snur for Sondre og kl. 02.30 ender han opp som vinner. De 18 siste har da spilt i seks timer!

Arrangementet må vel kunne sies å ha vært vellykket. Jeg er trøtt etter over 12 timer i samme lokalet. Sammen med Tommy og søster'n setter jeg kursen hjem.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere