Gå til hovedinnhold

Be the best you can be...and shoot for the stars


Jeg har aldri vært noen særlig fan av nyttårsforsetter. Likevel har jeg tenkt en del og nå skal jeg dele noen av tankene mine med dere...

Jeg er en av de personene som alltid har vært veldig opptatt av hva andre synes og tenker om meg. Da ender man i mange tilfeller opp med å sammenligne seg selv med andre.
Jeg tror nok at grunnen til at man gjør dette bunner i egen usikkerhet, i alle fall er nok dette tilfellet hos meg. Jeg tror folk som ikke kjenner meg godt kan få inntrykk av at jeg er selvsikker og av og til på grensen til arrogant. De menneskene som kjenner meg godt og som jeg ynder å kalle mine venner vet at virkeligheten nok er noe annerledes.

Mamma sier at jeg må forsterke og fokusere på de gode sidene og egenskapene ved meg og min person samtidig som jeg selvfølgelig skal forsøke å forbedre de dårlige sidene og egenskapene.
De gamle er fortsatt eldst og mamma har nok rett. Jeg har hørt at det å fylle 30 år er herlig befriende for da slutter man å bry seg om alle andre. På mange måter føler jeg at jeg begynner å bli gammel, men 30 år er fortsatt noen år igjen.
Hvorfor vente til jeg blir 30, kan jeg ikke befri meg selv nå?
Svaret er et høyt og rungende ja!


Derfor er nyttårsforsettet i år å bli den beste versjonen av meg selv som jeg kan bli. Det skylder jeg meg selv og kanskje også verden rundt meg.

Det finnes en liste med kriterier, noe er selvsagt privat, men jeg vil dele litt.


I 2009 er målet:

-Å holde bedre kontakt med de menneskene jeg bryr meg mest om, gode venner og min familie
-Å finne en jobb som gir meg noe mer enn kun lønning hver måned

-Å lære noe nytt hver dag
-Å lese flere bøker enn i 2008

-Å ha mer tro på meg selv

-Å bry meg mindre om hva andre tenker og synes
-Å spise sunnere og bevege meg mer (les trene)
-Å sette mer pris på det jeg har
-Å ta Nu Skin businessen på alvor, sette meg mål og forplikte meg til å oppnå dem

-Å klage mindre

-Å tenke mer positivt

-Å ha det gøy og være litt vill og crazy

-Å være åpen for nye opplevelser og nye mennesker

-Å blogge oftere

-Å le mye, ofte og helt til jeg får vondt i magen
-Å tørre å være annerledes

-Å skrive mye

-Å gjennomføre dansetimene jeg har meldt meg på
-Å bli mer bevisst på hva jeg kommuniserer ut til andre
-Å slutte å være så livredd for å gjøre feil eller mislykkes

Kommentarer

Bra forsett i grunn, men vil du ikke bli veldig skuffa om du ikke klarer det? Tenkt sånn en mill ganger selv, spes når ting har vært veldig vanskelig, men det har ikke fungert. Nå høres jeg veldig negativ ut da men :D Uansett, det som er bra treffer deg med all kraft når du er klar for det, minst venter og ikke leter etter det.
Derfor har jeg bare morsomme forsetter i år, som jeg blir glaaad av ♥ Uten at jeg trenger å jobbe spesielt for å oppnå dem, de kommer når de vil :)

Og jeg synes de nye episodene av OTH er sååå mye bedre enn de har vært på en stund. Da Brooke sloss mot han jeg ikke husker hva heter fikk jeg frysninger!!!
MeeYun sa…
Jo det er jo alltid en viss fallhøyde, men jeg er nødt til å gjøre noe med disse tingene nå. Jeg vet at jeg får det mye bedre med meg selv hvis jeg klarer å gi litt mer faen i hva andre tenker og synes. Jeg vet også at jeg klager altfor mye og jeg er ikke alltid like flink til å tenke positivt så jeg må jobbe med måten jeg tenker på. Uansett, handler det om å PRØVE å bli en så god versjon av meg selv som jeg klarer:)

Morsomme forsetter er bra og jeg har lagt til ett: Le mye, ofte og helt til jeg får vondt i magen <3

Ja, det begynner å skje ting i OTH nå. Det tok to uker før jeg fant ut at det hadde starta igjen, men men... Går rykter på OTHfans om en sesong 7 uten CMM! Produsentene har benektet ryktene, vi får se hva som skjer...
Minn meg på at jeg må finne en tekst om det å tenke positivt.. For jeg klarer ikke for harde livet å huske hva det var, selvom jeg vet det var bra :D

ÅÅÅÅ jeg håper på sesong 7....
your blog is so good......
Ida Bebida sa…
Hei Nina!
Hyggelig innlegg. Jeg vet du kommer til å komme langt ved å jobbe med disse tingene. Noen tips er å lese positive bøker og henge med positive mennesker. Ikke les ting som får deg til å føle deg nedfor (les: nyhetene) og stay away fra folk som drar deg ned og som ikke tror på deg. Jeg håper du kommer på dansinga i morra!!! :D
Btw....seminaret igår og i dag.....OMG!!! Har ikke ord. Forteller senere.
Get well!
Ida Bebida sa…
altså... nyhetene er bad news.

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere