Gå til hovedinnhold

Poker




En av mine hobbyer er poker, og med det mener jeg den moderne varianten, Texas Hold'em fortrinnsvis No Limit. Poker er sosialt og gøy. Jeg har dessverre altfor liten tid til å spille og studere spillet (lese bøker, se video, lese på nettet). Ser derfor ikke for meg at jeg kan gjøre noe karriere på dette eller bli eksepsjonelt god. Mattekunnskapene skal jeg vel heller ikke skryte av. Litt kipt, siden de kan komme godt med når man skal regne ut outs og pot-odds. Livepoker er det jeg driver med, nettpoker blir for usosialt og halvparten av alt på nettet er rigga uansett.


Jeg pleier å spille sammen med en guttegjeng. Vi spiller veldig uregelmessig, men i perioder kan det være en gang i uka. Det synes jeg er akkurat passe ofte. Nå er han som pleier å hoste og dra igang pokeren bortreist og jeg har derfor ikke spilt på en evighet. Savner pokerkveld med gutta...


Hver ondag spiller jeg i en pokergruppe som bedriftidrettslaget til DnB NOR har. Det er gratis og delta og vi spiller ikke om penger (det er jo faktisk ulovlig) Vi har et visst antall spillkvelder og spiller serie. Man får poeng for sin plassering hver spillkveld og samler poeng gjennom en sesong. På slutten av sesongen arrangeres det finale hvor vinnerne får gavekort og pokal. Jeg liker å kalle pokeren jeg spiller på onsdager for "kosepoker" siden det eneste man vinner er heder og ære. Når det er sagt vil jeg gi all ære til Gunnar og Bjørn som arrangerer disse kveldene. Gratis godteri og snack får vi også :)


I går var det en som fikk en streetflush(!) og da måtte jeg bare ta bilde...
Det andre bildet er et stemningsbilde fra det ene bordet.
Det tredje bildet er en haug Mozell-flasker som plutselig stod igjen i kantina etter noen gamle damer. Det var mange fler enn på bildet, men vi måtte jo slukke tørsten...:)



Kommentarer

Anonym sa…
ser gøy ut det der! mozellen ser hvert fall veeeeldig god ut...

Jeg vil ha pizza NÅ!
MeeYun sa…
Det er gøy å spille poker =)
Mozellen var grei, litt varm.

Pizza ute i sola smakte jo bare supert :D Ny dollyfavoritt: Thaisommer II

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere