Gå til hovedinnhold

Sommerferien 2009: 7 dagers cruise i middelhavet





Vi (min kjære og jeg) pleier vanligvis å planlegge årets sommerferie etter påsken samme år.
Nå har det seg sånn at mamma giftet seg med Tom, 03. juli 1999.
Både mamma og Tom hadde vært gift før så de ville droppe hele den tradisjonelle bryllupsfeiringen. De giftet seg i Miami ved et basseng og masse palmer og dro deretter på cruise i Karibien. Da vi var samlet hele familien til middag nå på søndag (bortsett fra Vidar, som bor i Trondheim) fortalte mamma og Tom at de hadde litt dårlig samvittighet for at de bare dro bort og giftet seg uten oss... Derfor skal hele familien dra på 7 dagers cruise i middelhavet neste år :) :) :)
Jeg var litt snurt fordi de reiste bort og jeg ikke fikk ta del i bryllupet, men alt er nå tilgitt... =)
Vi går på skipet i Barcelona og så blir det besøk i flere italienske og franske byer blant annet Roma og Marseille.
Båten er diger og det er massevis å gjøre der: Klatrevegg, skøytebane, treningsrom, kino, teatersal, spa og selvfølgelig barer, puber og restauranter.
Jeg har aldri vært på ordentlig cruise bare svipptur med danskebåten og kielferga, så dette blir noe nytt og spennende. Det er visstnok mulig å spise og drikke hele tiden, så det blir vel kanskje ikke det mest positive utslaget for vekta :p


Utrolig koselig skal det bli å få samlet hele familien også, vi blir totalt ni stykker: Mamma, Tom, Torill ("stesøsteren" min), Andreas (samboeren til Torill), babyen til Torill og Andreas <3 (som skal bli født i september i år), Vidar ("stebroren" min), Hansi (min kjære lillebror), Tommy (gutten min) og meg

Mamma og Tom hadde bestemt denne turen for ti år siden da de var på bryllupsreise. Ti år er utrolig lenge å holde på en hemmelighet!!! Grunnen til at vi fikk vite det nå var at billettene må bestilles i løpet av kort tid.
Tommy og jeg skal nok ha mer enn en uke sommerferie neste år, men det blir nok planlagt litt nærmere selve ferien. Det har vært snakk om å kanskje dra til USA, men vi får se. Barcelona har vi allerede besøkt, så lite tenkelig at vi kombinerer med cruiset. År 2010 tar jeg sikte på å besøke mitt fødeland: Korea.

Kommentarer

Anonym sa…
Det gleder jeg meg masse til :)
Er ikke hver dag man får en slik nyhet.

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere