Gå til hovedinnhold

Historien om hvordan jeg kom til å eie en 10 000 kroners jakke...og endelig varmfôrede støvletter


Denne historien begynner for halvannet år siden...
Tommy og jeg drar med ujevne mellomrom på harrytur til Sverige. Der handler vi snus, redbull, bacon, kyllingfilet, godterier, snacks og annet som nordmenn på handletur gjerne finner for godt å ta med seg over grensen.
Turen går som regel til Charlottenberg og noen ganger til Töcksfors.

Det var på en slik tur for over halvannet år siden at jeg fant en Phenixjakke i sportsbutikken på senteret i Charlottenberg. Prisen var 9900 kroner (riktignok svenske kroner) Det var fullstendig uaktuelt for Tommy at jeg skulle bruke 9900 kroner på en jakke og jeg var enig. Omtrent et halvt år senere hang den samme jakka der fortsatt. Nå var den nedsatt til 5900 kroner. Jeg ville virkelig ha jakka denne gangen, men Tommy stod på at det fortsatt var for mye penger. Jammen, godt han holder meg i ørene innimellom. Han presterte å si at hvis den ble satt ned til halv pris, kunne vi begynne å snakke om det.

I januar måned i år er vi igjen på handletur i Sverige. Vi har vært på flere turer det siste året og hver gang har jeg gått inn og stirret på jakka med drømmende øyne. Jeg finner ikke jakka i det vi går inn i butikken og tenker at den sikkert er utsolgt. Jeg kjenner at jeg blir litt lei meg faktisk, jeg har jo sikla på den jakka i over halvannet år. Tommy kommer og henter meg og viser meg at den henger litt lenger inn i butikken nå. Tror du ikke den er på salg, 50 % av allerede nedsatt pris :) Jeg prøver jakka, for første gang noensinne. Tidligere har jeg kun fått lov å se på den, ikke prøve. Den sitter som et skudd og jeg vet med meg selv at denne jakka må jeg bare ha. Knut, min gode kamerat er enig at det er en fin jakke og til og med Tommy må bite i det sure eplet og innrømme at den er flott. 2900 svenske kroner må jeg ut med, senere ser jeg at dette utgjør ca. 2715 norske.

Jakka var verdt alle pengene. Når man kjøper et plagg i en sportsbutikk henger det alltid på en haug med lapper. På denne jakka var det virkelig mange lapper. Det står at jakka inneholder et metall som gjør at man holder varmen. Metallet påvirkes av sollys, kroppsvarme, kortbølger og radiobølger. Jeg skjønner at i tillegg til å være fancy er denne jakka også ekstremt teknisk avansert. I mitt hode er det et stort pluss at denne jakka skal holde meg varm gjennom vinteren. Jeg hater å fryse. Brrr....

Denne jakka er egentlig en skijakke, men jeg bruker den til daglig. Jeg har fått flere komplimenter for jakka og jeg føler meg ekstraordinær når jeg har den på meg. Fortsatt har jeg til gode å se noen med samme jakke. Jakka er visst fra 2008-kolleksjonen til Phenix, så det er nok ytterst få steder den er å få tak i om dagen. Jeg har en. Tralalalala :-)

Før jul i fjor var jeg desperat på jakt etter varmfôrede støvletter. Jeg dro med meg Tommy til alle skobutikkene, på Metrosenteret i Lørenskog. Derfra gikk ferden videre til Triaden før vi til slutt endte på Linderudsenteret. Jeg fant ingen varmfôrede støvletter med litt hæl, uten at det så ut som om de var laget for menn. Det ble istedenfor et par skoletter på meg denne dagen. For et par helger siden var Tommy og jeg på det lille skedsmosenteret. Vi skulle til Baker Hansen for å se på brullupskake. Da vi kom fram viste det seg at bakeren hadde stengt for en time siden. Litt slukøret tuslet vi inn på senteret og der traff vi bestevenninna til min beste venninne, Renate. Renate var på jobb bak disken hos skobutikken "Undersåttene" Der på ei hylle stod mine varmfôrede støvletter. Endelig! Jeg fikk ikke brukt dem denne sesongen, men neste sesong er jeg ferdig skodd på forhånd :-)
På bildet har jeg både støvlettene og jakka på. Bildet er tatt etter en fest der jeg rocka dansegulvet i flere timer, så det ble litt så som så. Jakka er uansett finere enn det den ser ut som på bildet. Jeg lover xD

Kommentarer

Unknown sa…
cloth, and reapply every single six months, if necessary.Clear the DeckWith wind, rain, and snow storms, a lot of dust and gunk, such as grime, pollen, fungus, and mildew, can accumulate about the surface area of the patio deck. Use both a deck cleanser that could be purchased from the regional equipment retailer, or generate your own do-it-yourself cleaning formula: include a cup of laundry detergent to at least one gallon of scorching h2o. To destroy the growth of moss or mildew on the deck, it is possible to increase a 50 launch x431 diagun
percent cup of chlorine bleach. Make use of a bristled brush, and in a circular movement, perform on the region that wants cleaning. After, hose off the entire deck and allow to dry totally.If that appears like too much operate, you can also hire a stress washer. The drinking water that emits through the leading with the wand mechanically disturbs the area or area it touches. That is certainly how the pressure washer cleans. Even though it may clear the surface vag-com
area of a deck more rapidly

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Hugh Jackman om Oscar

"I slept for about an hour and I'd have liked a little bit of sushi to come down. There'll be a lot of drunken parties back home and people betting and that's usually what I'm at, so getting up there in a suit and talking for a little bit is kind of bizarre." Dette sitatet er hentet fra IMDb og skal visstnok ha blitt uttalt av Jackman etter Oscarutdelingen i 2002 da han var en av mange prisutdelere. Jeg synes dette sitatet er festlig i disse dager sett i lys av at godeste Jackman skal lede Oscarutdelingen fra Kodak Theathre 22. februar. På samme siden finnes det forresten også flere fakta og sitater om og fra Hugh Jackman. Visste du f.eks at han slett ikke skulle ha spilt Wolverine... Uansett, Oscarutdelingen nærmer seg og alle hjerter gleder seg <3