Gå til hovedinnhold

Dikt fra en ukjent adoptivmor

Once there were two women who never knew each other.
One you don't remember the other you call Mother.
Two different lives shaped to make you one.
One became your guiding star, the other became your sun.
The first one gave you life, and the other taught you to live it.
The first gave you a need for love. The second was there to give it.
One gave you a nationality. The other gave you a name.
One gave you talent. The other gave you aim.
One gave you emotions. The other calmed your fears.
One saw your first sweet smile. The other dried your tears.
One sought for you a home that she could not provide.
The other prayed for a child and her hope was not denied.
And now you ask me, through your tears
The age-old question unanswered through the years.
Heredity or environment, which are you a product of?
Neither, my darling. Neither. Just two different kinds of Love.


Diktet er skrevet av en anonym adoptivmor og gjengitt i boka "What The Chinese Don't Eat" av Xinran. Som adoptert er det ikke til å komme unna at dette diktet setter tankene i gang...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Hugh Jackman om Oscar

"I slept for about an hour and I'd have liked a little bit of sushi to come down. There'll be a lot of drunken parties back home and people betting and that's usually what I'm at, so getting up there in a suit and talking for a little bit is kind of bizarre." Dette sitatet er hentet fra IMDb og skal visstnok ha blitt uttalt av Jackman etter Oscarutdelingen i 2002 da han var en av mange prisutdelere. Jeg synes dette sitatet er festlig i disse dager sett i lys av at godeste Jackman skal lede Oscarutdelingen fra Kodak Theathre 22. februar. På samme siden finnes det forresten også flere fakta og sitater om og fra Hugh Jackman. Visste du f.eks at han slett ikke skulle ha spilt Wolverine... Uansett, Oscarutdelingen nærmer seg og alle hjerter gleder seg <3