Gå til hovedinnhold

Twilight New Moon DVD Releaseparty



Alt er lov i krig og kjærlighet.... og shopping. La meg starte på det som er opptakten til denne påstanden...

Søstern, Anja ringte meg en ettermiddag og lurte på om jeg ville være med på DVD releaseparty for "Twilight New Moon" Jeg tenkte at det kunne jo sikkert være gøy og sa ganske umiddelbart, ja. Søstern bestilte billettene på nett og jeg dro på 7Eleven for å hente dem. Jeg betalte de 200 kronene det kostet per billett og fikk dem i hånda.
Jeg sjekker alltid billetter for å sjekke at det er riktig arrangement, riktig dato og riktig klokkeslett. Kall det gjerne en tvangstanke, men jeg har opplevd at ting ikke stemmer mer enn en gang. På billettene stod det at det var billettpris voksen, men det som fanget blikket mitt var 11-årsaldersgrensen! Jeg ringte søstern for å spørre om hun visste at det var 11-årsaldersgrense? Hun svarte at hun ikke brydde seg. Jeg sa at det kom til å bli oss to og 398 fjortiser og følte meg plutselig fryktelig gammel.

Dagen kom og jeg møtte søstern i byen etter jobb. Vi spiste på Chopsticks i underetasjen på Oslo City. Her fikk vi et rimelig, raskt og godt måltid. Festen skulle være på Rockefeller og jeg husket nesten veien. Da vi kom frem var det kø rundt hjørnet og ned langs siden på bygningen. Jeg skjønte fort at det ikke var noe annet å gjøre enn å vente.

Vel inne ble vi møtt av folk i kapper som ga oss en papirlapp det stod New Moon på. Jeg fikk ikke med meg hva dette var for noe, men trengte ikke bli fortalt at dette var et papir det var lurt å spare på. Det viste seg senere at dette var et ark som kunne byttes inn i en goodiebag. Tanken var vel at alle som hadde løst billett skulle få og at ingen skulle få mer enn en. Lykke til med å ha kontroll på det der, tenkte jeg i mitt stille sinn.

Inne i lokalet skjedde det omtrent like mye eller lite som jeg hadde forventet. Stoler var satt opp foran et lerret og det ble vist ekstramateriale fra DVD'en. Folk hadde allerede satt seg ned for å få bra plasser til selve filmvisningen. Det var salg av smykker, vesker, buttons og T-skjorter fra et firma som het Reel Replicas. Baren/kiosken var åpen. Vi så Smirnoff Ice flasker i kjøleskapet og måtte bare prøve oss...men som forventet var det ingen alkoholservering denne kvelden. Noen ble sminket, noen spilte motorsykkelspill og noen tok bilder med en cutout som skulle representere et topp cover. Salget av Bellas boks gikk unna. Dette er en spesialutgave av DVD'en med masse ekstramateriale i tillegg til masse ekstra stash blant annet armbånd, penn, bokmerke og plakat. Jeg er en sucker for spesialutgaver. Står det special edition, limited edition, collector's edition eller lignende på en utgivelse kan du banne på at jeg gjerne vil eie den. Jeg visste at vi ville få en spesialutgave av DVD'en i goodiebagene som skulle deles ut i løpet av kvelden. De tingene som fantes i Bellas boks ville nok kanskje fått meg til å kjøpe den for 10-15 år siden, men for nå var jeg fornøyd med å vite at jeg uansett skulle få med meg et eksemplar av filmen hjem.

Jeg skjønte at det kom til å ta en stund før filmen ville bli vist. Bellas boks hadde jeg som nevnt bestemt meg for at jeg ikke hadde lyst til å bruke penger på. Aktivitetene var jeg heller ikke så interessert i å være med på og jeg hadde ikke tatt med kamera ettersom billetten var merket med foto-/lydopptak forbudt.
Kursen ble derfor satt mot Reel Replicas sitt bord der jeg fant en veske som jeg fant ut at jeg bare måtte kjøpe. På denne standen tok de bare kald hard cash og arbeidet med å lokalisere en minibank startet. Heldigvis stod det en under trappa i rommet ved siden av. Jeg merket meg at denne ikke tilhørte BNP Paribas (som de på Narvesen og Deli De Luca), men en eller annen obskur lokal bank fra gokk.

Da jeg hadde tatt ut penger gikk jeg rett bort for å kjøpe veska. Det er først nå vi kommer til ytterligere utdypning av påstanden helt først i dette innlegget.
Varene til Reel Replicas lå spredd utover flere bord og folk sto rundt og tittet på de forskjellige tingene. Det var ikke noe organisert godt køsystem. Jeg studerte veska jeg hadde blinket meg ut og en medarbeider kom raskt fram og fortalte litt om varen. Jeg sa jeg ville ha en sånn og han gikk for å finne den fram. Jeg snur meg til siden og ser at det står en annen jente der. -Du var kanskje før meg du?, klarer jeg å si. Det viser seg at hun også skal ha den veska og han jeg snakket med går for å finne fram til oss begge. Hun andre som jobber på standen sier at de kun har en igjen og at det er utstillingsmodellen. Så da blir det et spørsmål om hvem som var først. Vi står der litt og ser på hverandre uten å si noe. Etter en stund sier hun at jeg kan kjøpe den og så kan hun kjøpe noe annet. Da jeg gjenfortalte denne historien til en kollega påpekte han at hun nok hadde håpet at jeg skulle si: -Nei, du var nok først kjøp den du. Den tanken slo meg overhodet ikke. Man kan sikkert si at det hadde vært høflig og normal folkeskikk, men i mitt hode hadde hun gitt seg og jeg var så nærme målet med å skaffe meg noe jeg så gjerne ville ha. Så jeg sa tusen takk til henne, betalte og fikk min portfolio bag. Skal jeg være ærlig vet jeg ikke med hundre prosent sikkerhet hvem av oss som var først i køen. Jeg vet derimot hvem av oss som gikk hjem med akkkurat den veska den kvelden :)

Filmen ble visst i to deler med pause midt i.
Alle fjortisene i salen ropte hver gang Edward, Jacob eller noen i Cullenfamilien viste seg. Jeg kjente at akkurat den delen av Twilight har jeg nok blitt for gammel for. Jeg har ikke tenkt å si for mye om hva jeg tenker om Twilightsagaen eller "New Moon" her. Uansett, jeg har lest alle 4 bøkene og sett de to første filmene. Når det gjelder "New Moon" er dette for meg en ventebok/ventefilm. Særlig synes jeg dette blir tydelig i filmen som jeg savner mer nerve i. Som film går "Twilight", "New Moon" en høy gang i mine øyne. Med minst to filmer igjen i sagaen er det bare å håpe på at de klarer å "pick up the pace" i fremtiden.

Kvelden endte med at vi alle fikk våre goodie bager med enten bilde av Edward eller Jacob. Jeg kjente at jeg ikke tok det så tungt hvilket bilde det var på min. Når det gjelder Team Edward og Team Jacob greia må jeg si at jeg aldri har skjønt den. Etter å ha lest den første boka i Twilightsagaen er det ingen tvil om hvem som kommer til å bli paret som lever lykkelig alle sine dager. Muligheten for at jeg er gammel og kynisk er selvfølgelig tilstede.

Ok, jeg må dessverrre innrømme at jeg nok var litt skuffet over "New Moon".
Samtidig er det ikke mye som hender i boka heller akkurat.
Jeg ser likevel fram til "Eclipse" og "Breaking Dawn" :)

Releasepartyet var vel omtrent som slike pleier å være, minus alkoholen. Jeg trakk nok opp snittalderen med ganske mange år, men, hey it's a free world out there!...




Kommentarer

Søstern sa…
Du må vrenge veska di søstern;) jeg ville også ha sånn, men som du sa fikk du kjøpt den siste:p når vi endelig fikk sett hva de hadde så var det jo mye som var utsolgt alt:P
tror vi må nokk være der litt før de åpner dørene hvis du skal være med på eclipse partyet de skal ha;)

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere