Gå til hovedinnhold

Rosa sløyfe-aksjonen




Den norske kreftforening kjører i disse dager Rosa sløyfe-aksjonen 2008 over hele landet. Samarbeidspartnerne og produktene, som tilbys i tillegg til den velkjente rosa stoffsløyfen, er mange. Full oversikt finner du her

Jeg har allerede skaffet meg rosa refleks fra Lindex. Etter et besøk på Coop Obs i dag sikler jeg på Viking rosa sløyfe gummistøvler. Jeg likte de utrolig godt i tillegg til at jeg absolutt trenger et par med trendy gummistøvler og 100,- kroner går til en god sak. Litt usikker på om jeg vil ha sorte eller burgunderfargede, la bare merke til de brunaktige i butikken.


Alle kjenner noen som har hatt kreft, det er ikke et fjernt problem i den tredje verden. Dette er nok sterkt medvirkende til at en stor del av det norske folk støtter opp om saken.
Jeg synes det er fint at jeg, som nok må sies å være materialist, kan kjøpe et produkt jeg har glede av og likevel støtte en god sak. Kanskje er det smålig, egoistisk og materialistisk, men hvis jeg skal være ærlig er dette en tanke tatt fra toppen av mitt hode.

GHD er en av støttespillerne for aksjonen og lanserer rosa GHD LE stylingjern. Hadde det ikke vært for at jeg allerede eier et av GHDs jern, ville nok dette stått høyt på ønskelisten... Frisører jeg har snakket med anbefaler GHD og jeg vet at de nå skal satse i Norge fremover. Skal bli spennende å se hvordan norske forbrukere tar til seg produktene. Rosa sløyfe jernet leveres i spesiell eske med tre rosa lipglosser, men jeg vil si at jernet alene er verdt pengene.

Jeg vil avslutte dette innlegget med en bønn til alle om å støtte rosa sløyfe-aksjonen. Kreft kan ramme alle også meg og deg.

edit: Det viste seg at Coop Obs Løren kun førte de svarte og at prisen lå 100,- kroner over XXL.no. Min kjære kjøpte dem til meg i lunsjen en lørdag han jobbet. Jeg elsker dem =)

Kommentarer

Ida Bebida sa…
jeg vil ha disse støvlene!!!! har de flere igjen?? de var diggbare!

ja...kreft er no dritt. tanta mi har nettopp fått det. leukemi. skal legges inn på ullevål om ei uke.
og faren til trine ligger igjen på ullevål med siste dose cellegift. funker det ikke denne gangen, funker det rett og slett ikke. det er så tragisk!!!
MeeYun sa…
Jeg vet ikke om de har flere igjen, Tommy som dro innom og kjøpte de til meg. Selges ikke så mange steder, men på Obs Løren, på Eurosko på Aker Brygge og på xxl.no.

Uff, kreft er tragisk og ekstra tragisk når det rammer noen man kjenner godt. Får håpe at pengene årets rosa sløyfe-aksjon bringer inn kan brukes på forskning, slik at flere kan bli friske...

Populære innlegg fra denne bloggen

Vålerenga jakke

Laget i mitt hjerte er Vålerenga. Som supporter eier jeg en del tøyog effekter med klubbens farger. Heldigvis er Vål'enga en av klubbene som har skjønt dette med klær. Godt valg av stoff og kvalitet og funksjon kjennetegner kolleksjonene. En annen ting er at Klanen består ikke kun av trailersjåfører og trygdede mannfolk i 40-årene med ølvom... Derfor finnes det egne plagg og egne størrelser for oss jenter, slik får klærne både figur og form =) At størrelsene er store (jeg bruker xs og det gjør jeg aldri ellers) får jeg godta. I dag var Tommy en tur på Sjappa for å kjøpe skjerf til tirsdagens kamp mot Liverpool. Da han var ferdig der ringte han meg for å si at han hadde sendt meg en mail. Jeg åpnet mailen og der var det bilde av en hvit anorakk. Jeg vil ha sånn! Nå!

Jawbone Icon

Ny Galaxy Tab er impulsbestilt og da trenger jeg nok en handsfree etterhvert. Planen var å kjøpe et stereo headset som kan brukes til å betjene telefonen i tillegg til å høre på musikk, men så fant jeg jawbone icon... For en design! Foreløpig har jeg bare sett disse på internett, men jeg hvis skulle få se de i levende live, klarer jeg nok ikke å forlate butikken uten at et eksemplar blir med meg hjem. Jeg vil ha sånn...NÅ!

Texas Hold'em

Sitat fra Texas Hold'em Poker av Sam Braids: "Hensikten med Hold'em er å vinne penger" Jeg har ikke tid eller kunnskap, men jeg leker meg likevel nå og da med pokerspillet som heter Texas Hold'em eller bare Hold'em. Jeg liker det sosiale aspektet ved poker og spiller derfor kun live. Føler per nå ikke at jeg har tid, penger eller kompetanse til å spille online. Det jeg har lyst til å skrive litt om nå er hvordan jeg ser på en av spillets kanskje mer uskrevne regler. På fredag var jeg på DnB NOR pokers sommeravslutning . Det ble til tider aggresivt rundt bordet. To spillere ga seg fordi de mente at det hadde skjedd ufine ting i løpet av spillet. Akkurat hva som hadde skjedd vet jeg ikke, men jeg vil komme med mine tanker rundt hvor langt jeg er villig til å gå for å vinne over andre. Jeg har hørt flere historier om ektepar som drar til f.eks Vegas sammen og spiller poker sammen på samme bord. Hvis hun får utdelt bra kort og raiser vil enkelte ektemenn/samboere